Gå til innhold

Vi har laget en liten huskeliste for å komme i gang med GoFish igjen. Trenger du hjelp? Send en e-post til support@gofish.no

Sjekk og klargjør sporing av båtene.

Vi anbefaler at du sjekker alle sporinger før oppstart.

  • Er kablene koblet riktig (pluss og minus). Sort leder på sporingen er minus, hvit leder på sporingen er pluss.
  • Sporingen kan kobles direkte på batteriet eller via en koblingsboks. Kobler du via en koblingsboks må pluss og minus kobles sammen med respektive leder på batterikabelen. Sjekk da også sikringen i sikringsholderen. Se mer informasjon her: Kom i gang med GoFish posisjonssporing.
  • Kommer båtene opp i kartet? Hvis ikke kan det bety at sporingen ikke får strøm eller at det er dårlig dekning og at båten må flyttes før sporingen klarer å sende signal.
  • AIS klasse B kan ha dekningsproblemer inne i fjorder. Det får vi dessverre ikke gjort noe med. Hvis du mener det er andre årsaker til feil, kontakt vår support.
Forbered innsjekk gjennom å legge inn mest mulig informasjon før ankomst.
  • Legg inn bookingen på forhånd i GoFish så er det enkelt for gjesten å komme i gang.
  • Her finner du skjemaer som du kan dele ut til dine gjester når de ankommer. Boat passenger list GoFish tysk  Boat passenger list GoFish engelsk
  • Husk at du må trykke Sjekk inn på bookingen når gjesten har ankommet anlegget.
  • Gjesten trenger kun å bruke sitt telefonnummer for å logge inn. Legg inn telefonnummeret på bookingen så snart du har det.
Gjester kan se NoGo soner når de tar sikkerhetssjekk.
  • I GoFish-portalen kan du opprette NoGo-soner som du mener gjesten bør unngå. Slik setter du opp NoGo-soner.
  • Du kan også legge inn fiskesoner, f.eks. Halibut-field.
  • Din gjest vil se områdene i kart når de tar sikkerhetssjekk. Gjesten har tilgang til kartet under hele oppholdet.
Ta i bruk ny GoFish-app for gjest.
  • Den gamle appen fungerer ikke lengre og du må laste ned og ta i bruk en ny app på ditt nettbrett. Se hvordan du gjør det her.
  • Den nye appen viser også no-go soner og andre soner i kart slik at dine gjester alltid er oppdatert.
Varslinger
Trenger du hjelp til å komme i gang eller har spørsmål?

Vi  har laget et hjelpesenter der du kan lese om hvordan du bruker GoFish. Er det noe som mangler, gi oss beskjed på support@gofish.no.

Send oss en e-post til support@gofish.no. Grunnet Covid-19 er support-telefonen dessverre stengt.